فروشگاه اینترنتی:

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی  کلیه موارد و اجتماع تحت الشعاع این امر دست خوش تغیراتی شدند. در گذشته و یا حتی امروزه مردم برای خرید خود راهی بازار می شدند و در اصل خرید خودرا از فروشگاه های سنتی انجام می دادند اما با تغیر سنت بازار هم رو به سوی تغییر آورد و به سمت فروشگاه  اینترنتی قدم برداشت.

امروزه تقربا پهنه اینترنت سر تا سر دنیا را شامل می شود و ابزار های دیجیتال به وفور در دست افراد یافت می شود, پس به جای صرف این همه زمان و گشت و گذار در بازار خیلی راحت تر می توانیم خریدمان را از فروشگاه های اینترنتی انجام دهیم.

آیا با پیدایش فروشگاه های اینترنتی پایان عم فروشگاه های سنتی فرا رسیده است؟

پیدایش فروشگاه های اینترنتی صرفا عاملی بر نابودی فروشگاه های سنتی نمی باشد چرا که امروزه بسیار مشاهده می کنیم افرادی که در بازار های فیزیکی مشغول به کار بوده اند همچنان در بازار پا بر جا هستند و در کنار آن فروشگاهی اینترنتی راه انداخته اند.

منظور از فروشگاه های سنتی چیست؟

منظور تمام کسب و کارهایی است که به صورت کاملا فیزیکی و مستقر در محل در حال ارائه خدمات می باشند و صرفا با مراجعه مشتریانمحصولی را در اختیار آنها قرار داده و در ازای آن وجهی را دریافت می کنند.

منظور از فروشگاه های اینترنتی چیست؟

فراهم آوردن پایگاهی در بستر اینترنت و قرار دادن محصولات روی آن و ارائه و فروش به مشتریان می باشد که گرداخت وجه نه به صورت حضوری بلکه به صورت درگاه های بانک می باشد.

پیش مقدمات راه اندازی کسب و کار آنلاین:

در اصل با توجه به مزایای که در ادامه این مقاله برای برای شما بازگو می کنیم می توان نتیجه گیری کرد که تبدیل فروشگاه های فیزیکی به فروشگاه های اینترنتی تا چه میزان به رونق کسب و کار شما می افزاید, تا جایی که حتی شاید به فکر تعطیلی بستر فیزیکی خود بیفتید.

همه چیز در یک جمله خلاصه نمی شود, مشتری وقتیکه به فروشگاه فیزیکی مراجعه می کند در اصل اعتبار آن فروشگاه را در نظر می گیرد و سپس به فکر خرید محصول می باشد.

چرا که ممکن است به خدمات پس از فروش نیاز داشته باشد و یا نیاز به تعویض کالا داشته باشد.

مهم تر از همه اینکه می داند زمانی که وجه خودرا پرداخت کرد کالا را تحویل می گیرد, پس وجود مکان فیزیکی برای فروشگاه به جلب اعتماد مشتری برای خرید کمک شایانی می کند.

مشتری چگونه می تواند به فروشگاه اینترنتی اعتماد کند؟

ایجاد تغیر در باور مردم شاید کمی سخت باشد, مردمانی که تا به امروز در ازای پرداخت وجه کالای خودرا دریافت می کردند حال چگونه می تواتتد وجه خودرا به صورت اینترنتی واریز و منتظر باشند تا کالایشان به دستشان برسد؟ پس از تحویل گرفتن کالا اگر جنسشان مشکلی داشت چگونه آنرا تعویض کنند؟ چگونه می توانند از خدمات پس از فروش و یا ضمانت نامه آن استفاده کنند؟

این سوالات تماما در ذهن و باور مشتری نقش بسته است, پس رعایت اصولی واجب است تا شما بتوانید اعتماد مشتری را به صد در صد جلب کنید تا راهی باشد که مسیر آنها را از سمت فروشگاه های سنتی به سمت online store عوض کنید.

مزایای تبدیل کسب و کار سنتی به فروشگاه اینترنتی:

تا این قسمنت مقاله تا حدودی ذهن شمارا با این مقوله آشنا کردیم اکنون می دانیم که فروشگاه اینترنتی بستری بسیار مناسب در رونق کسب و کار می باشد. اکنون می خواهیم با تعدادی از این مزایا آشنا شویم:

الف) وسعت فروش در فروشگاه های آنلاین:

فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه فیزیکی مستقر در محل هستید و فروشی ایده آل هم دارید.

قطعا شما یکسری مشتری خاص خودرا داری که چندین سال است خریدشان را از فروشگاه شما انجام میدهند و به غیر از آنها یکسری مشتری عبوری هم خواهید داشت که نهایتا مشتری های فروشگاه شما به همشهری های شما ختم می شود.

حال تصور کنید فروشگاه خودرا در بستر اینترنت پیاده سازی کرده اید عملا با این کار محدودیت مکانی را از فروش خود برداشته اید چرا که اکنون محصولات شما در سرتا سر کشور در معرض دید مشتریان قرار خواهد گرفت, پس فروش شما که تا الان مختص به شهر خودتان بود اکنون در سر تاسر کشور امکان پذیر است.

ب) حذف محدودیت زمانی از فروش محصولات:

وقتی شما صاحب یک فروشگاه فیزیکی هستید, فروش شما در یک بازه زمانی تعین شده صورت می پذیرد, به عنوان مثال از 8 صبح تا نهایتا ساعت 22 شب, پس مشخص است که در طول شبانه روز زمان هایی وجود دارد که فروش شما متوقف است.

با راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما محدودیت زمانی را از فروش خود حذف می کنید و در کل شبانه روز امکان خرید از فروشگاه شما برای مشتریان فراهم می شود.

پ) مدیریت بهینه مشتری:

مطمنا در فروشگاه های اینترنتی رضایت مشتری چندین برابر افزایش می یابد, مشتری برای خرید باید محصول را ببیند, از مشخصات فنی و قیمت آن باخبر شود و سپس خرید خودرا انجام دهد. در فروشگاه های آنلاین هیچ محدودیتی در پاسخگویی به مشتریان, هرچند تعداد آنها نا محدود باشد وجود ندارد

ت) مدیریت هزینه ها:

فرض کنید می خواهید فروشگاهی فیزیکی راه اندازی کنید که برای انجام این کار شما باید هزینه های بسیاری را برای مکان و طراحی دکوراسیون داخلی آن پرداخت کنید حال بهتر است بدانید با پرداخت هزینه های به مراتب کمتر برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود, به سود دهی چند برابری نسبت به فروشگاه های سنتی دست یابید.

اعمال امنیت برای جلب اعتماد مشتری ها:

در شروع مقاله توضیح دادیم که تا بستری امن محیا نباشد مشتری نمی تواند به فروشگاه های آنلاین اعتماد کند و خرید خودرا از آنحا انجام دهند.

اکنون نوبت شماست که این بستر امن را برای فروشگاه خود فراهم کنید. شما می توانید مکانی را برای ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان فروشگاه خود معرفی کنید همچنین می توانید با ثبت شرکت خیال مشتری را از خرید در فروشگاه راحت کنید.

راه دیگر ارائه خدمات امور مشترکین است که از این طریق مشتری می تواند با کارشناسان فروشگاه شما در تعامل باشد و این کار یک عمل در جلب اعتماد مشتریان سایت می باشد.