سئو و و بهبود روش های آن:

سئو یک استراتژی در ارتقا رتبه سایت نزد موتورهای جستجو می باشد. هر چه این عمل حساب شده و مهندسی باشد نظر مخاطبان و موتورهای جستجو را بیشتر به خود جذب می کند.

در مقاله مربوط به سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید اشاره کردیم که اگر از راه های غیر قانونی این استراتژی را روی سایت پیاده سازی کنیم, تخلف کرده ایم و طولی نمی کشد که با مجازات گوگل روبرو خواهیم شد.

بدیهی است که با گذشت زمان الگوریتم های مربوط به موتورهای جستجو هوشیارانه تر در حال رصد کردن کلیه مطالب و ساختمان سایت باشند و همچنین تغیراتی را در اصول پیگیری ایجاد کرده باشند.

سئو و روش های آن نیز مطابق سایر موارد پیاده سازی سایت دچار تغیرات و به روز رسانی هایی شده اندکه اگر بخواهیم این بحث را خوب فرا بگیریم همواره باید در حال به روز رسانی دانش خود باشیم.

پیشرفت بهینه سازی سئو:

گفتیم که امروزه موتورهای جستجو با نهایت دقت خود در حال بازدید از صفحات اینترنتی هستند و بسیار دقیق تر و هوشمندانه تر موارد را مورد ارزیابی قرار می دهند, پس باید این نکته را در نظر داشته باشیم که اکتفا کردن به روش های قدیم سئو نمیتواند تضمین مناسبی برای مورد قبول واقع شدن در بین موتور های جستجو را داشته باشیم, اینجاست که فراگیری روش های نوین سئو اهمیت پیدا می کند.

الف) موبایل را از یاد نبرید:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع گوشی های هوشمند, و با توجه به گسترش پهنه اینترنت در سرتا سر دنیا, اکثر کاربران فضای مجازی با استفاده از دستگاه موبایل خود به اینترنت وصل می شوند.

آیا پیش نمایش سایت همانگونه که در کامپیوتر باز می شود در موبایل هم باز می شود؟

جواب منفی است چرا که ابعاد صفحه نمایش کامپیوتر و تعداد پیکسل های آن, با صفحه نمایش های گوشی های هوشمند و تبلت ها کاملا متغیر است, پس مسلما پیش نمایش سایت آنگونه که روی صفحات نمایش کامپیوتر های خانگی باز می شود نمی باشد.

Accelented mobile page:

amp استاندارد طراحی صفحات وب سایت, در حالت نمایش بر روی صفحه نمایش های گوشی های هوشمند و تبلت هاست.

در واقع بهتر است این چنین تعریف کنیم که, به طراحی صفحات اینترنتی در حالت ریسپانسیو یا واکنش گرا گفته می شود که باعث می شود صفحات موبایل با همان وضوح و ترتیبی که در کامپیوتر های شخصی نمایش داده می شوند در موبایل هم باز شوند.

امروزه رعایت این استاندارد در بین الگوریتم های موتورهای جستجو, امری بسیار مهم بوده و با وقت و دقت زیادی رعایت این تکنیک را در بین سایت های اینترنتی رصد می کنند.

ب) هوش مصنوعی و تاثیر آن بر سئوی سایت:

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده بودید که هوش مصنوعی هم در سئو سایت شما تاثیر گذار باشد؟

در مقاله قبلی مربوط به سئو, بارها اعلام کردیم که الگوریتم های موتور های جستجو, با نهایت دقت و کمترین ضریب خطا در حال پیمایش کلیه مطالب سایت شما هستند.

پس از پیشرفت و ارتقا الگوریتم موتور های جستجو, استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی در رصد دقیق تر صفحات سایت, در دستور این موتورهای جستجو قرار گرفت. برای رهایی از دام این الگوریتم های هوش مصنوعی, باید تمامی تکنیک های یاد شده در سئو کلاه سفید را فرا گرفته و از تک به تک آنها در سئو کردن سایت استفاده کنید.

پ) تجربه کاربری را در سئو حتما پیاده سازی کنید:

وقتی از تجربه کاربری در پیاده سازی یک سئو هوشمند صحبت به میام می آوریم, منظورمان همان ux است. در واقع هدف اصلی ux جلب رضایت کاربران از نحوه تعامل خود و سایت, و همچنین ارتقا کیفیت سایت می باشد.

اگر بخواهیم ux  را با زبانی ساده تر بیان کنیم, اگر کاربران در سایت شما با نهایت راحتی و سادگی در حال انجام فعالیت هستند و هیچ اشکالی در تعامل آنها با سایت شما وجود نداشته باشد, موتو رهای جستجو به این نتیجه می رسند که شما ux سایت که یکی از ترفند هلی اصلی سئو است را رعایت کرده اید.

ت) به UI سایت خود اهمیت دهید:

Ui مخفف شده عبارت user interface  و به معنی رابط کاربری می باشد, در واقع ui یکی از اصلی ترین تکنیک های طراحی خوب و کاربر پسند می باشد. طراحان وب سایت رعایت اصول طراحی بر پایه ui را بسیار مورد توجه قرار دهند تا در نهایت منجر به رضایت کاربران سایت شود.

Ui با نهایت هدفمندی و ظرافتی که دارد باید از اصل سادگی و قابل فهم بودن برای کاربر نیز تبعیت کند. در یک طراحی ایده آل, طراح باید با کاربر در تعامل باشد و کاربر را از وضعیت های موجود آگاه نگه دارد.

ث) از خود برند بسازید:

امروزه با گسترش اینترنت و پیشرفت تکنولوژی, اغلب مشاغل رو به سوی آنلاین بودن گذاشته اندو در حال انجام فالیت های شبانه روزی هستند. صاحبان مشاغل اینترنتی هرکدام در حال سبقت گرفتن از رقبای خود به منظور افزایش ارتقا در بین موتورهای جستجو هستند.

موتور جستجوی گوگل با حساسیت خاصی در حال رصد کردن این مشاغل می باشد و همواره کسانی را که به دنبال برند سازی شخصی هستند را, در اولویت ارتقای خود قرار می دهد.

شروع پایه ای برند سازی به منظور بهره گیری از سئوی بهینه, انتخاب مناسب و هدفمند نام دامنه سایت می باشد. با انتخاب یک نام مناسب برای فروشگاه خود شروع مناسب و قابل قبولی را در زمینه برند سازی داشته ایم و این هدف با پیگیری های مداوم تاثیر بیشتری نیز خواهد پذیرفت.

ج) لینک های کوتاه داشته باشیم:

هر چه شما در تولید محتوا و مطلب گذاری دقت و خلاقیت بیشتری داشته باشید, در نهایت مطالب شما مورد استقبال بیشتری قرار خواهد گرفت و این اتفاق خیلی زود در اختیار موتور های جستجو قرار خواهد گرفت, پس هرچه مطلب شما یکتا تر باشد امتیاز شما نزد گوگل بیشتر است.

به منطور داشتن اشتراک گذاری از مطالب سایت خود و افزایش ارتقا رتبه نزد گوگل, ایده آل ترین روش استفاده از لینک های کوتاه می باشد اما رعایت این نکته که در هنگام تولید و یا استفاده از این لینک سازی ها, در در دام سئو کلاه سیاه نیفتید بسیار ازامی میباشد.